Volvo Cars raportează astăzi vânzări de 615.121 de mașini pentru întregul an 2022, în scădere cu 12,0% față de anul trecut. Ponderea mașinilor Volvo complet electrice a ajuns la 10,9% în cursul anului, comparativ cu 3,7% anul trecut.
Performanța vânzărilor Volvo Cars pe întregul an a fost afectată de provocările de-a lungul lanțului de aprovizionare, precum și de restricțiile de producție cauzate de penuria de componente și de blocajele legate de Covid în China. În ciuda acestui fapt, cererea pentru Volvo Cars a rămas puternică.
În luna decembrie, Volvo Cars a vândut 72.663, în creștere cu 12,8% față de aceeași lună a anului trecut.
Ponderea totală a mașinilor Recharge cu motoruri electrice pur și hibride plug-in a atins 43,8% în decembrie 2022. Mașinile complet electrice au reprezentat 20,1% din vânzările globale în luna decembrie.
Numărul de abonamente active la sfârșitul anului 2022 a crescut cu 49,0% față de anul trecut. Și pentru întregul an 2022, numărul de mașini Volvo vândute online a crescut cu 17,0% față de 2021. Această creștere a fost determinată de creșterea cererii clienților, în combinație cu o ofertă extinsă pe mai multe piețe.
În Statele Unite, compania a vândut 102.038 de mașini anul trecut, o scădere cu 16,5% față de 2021. În decembrie, Volvo Cars a vândut 11.111 de mașini în SUA, în creștere cu 6,4% față de aceeași lună a anului trecut.
Vânzările în China s-au ridicat la 162.322 de mașini, în scădere cu 5,4% față de 2021. În luna decembrie, Volvo Cars a vândut 16.950 de mașini în China, în creștere cu 15,8% față de aceeași lună a anului trecut.
În Europa, vânzările până în prezent au scăzut cu 15,7%, ajungând la 247.413 mașini. În decembrie, Volvo Cars a vândut 33.407 de mașini în Europa, în creștere cu 17% față de aceeași lună a anului trecut.
La nivel global, XC60 continuă să fie cel mai bine vândut model pentru companie în 2022, deoarece compania a vândut 195.338 de mașini (2021: 215.635) ale modelului în cursul anului. XC40 urmează pe locul al doilea, cu vânzări totale de 169.206 de mașini (2021: 201.037), în timp ce XC90 este al treilea cel mai vândut model cu 97.130 de mașini (2021: 108.231).