În prima jumătate a anului grupul Renault a comercializat 1,256,658 automobile, demonstrând o dinamică pozitivă a vânzărilor în iunie, în special pe segmentul electromobilelor .
• Ținând cont de influența Covid-19, în primele 6luni ale anului curent grupul Renault a comercializat 1,256,658 automobile, cu indici buni de vânzări în iunie. În plus, luna trecută Renault a luat locul 1 la vânzări în Europa.
• Pe piața electromobilelor ZOE a devenit cel mai vândut model în Europa, cu o creștere de 50% (37,540 ex.)în prima jumătate de an. În iunie a fost înregistrat un număr-record de comenzi-11,000 mașini.
• În semestrul doi Grupul va continua să scoată pe piața mondială modele noi: șirul de modele-hibrid E-TECH și Twingo Z.E. în Europa, noul Duster în America și noul SUV în India.
• Grupul muncește activ asupra realizării programului CAFE 2020.
În contextul pandemiei Covid-19, de la mijlocul lui martie grupul Renault пa sistat comercializarea automobilelor și activitatea de producere în majoritatea țărilor. Ca urmare, vânzările companiei au scăzut cu 34,9% - 1 256 658 unități în primul semestru, în timp ce piața a căzut cu 28,3%. Volumul redus al vânzărilor s-a produs din cauza integrării profunde a Grupului în țările nimerite în carantină strictă.
Electromobile: ZOE – lider pe segmentul în creștere
Volumul de vânzări a electromobilelor Renault a crescut în lume cu 38%, în primul semestru au fost comercializate peste 42 000 automobile.
În Europa, ZOE a devenit cel mai popular automobil, cu o creștere a vânzărilor de 50% (37 540 ex.) și un nivel-record de comenzi în iunie – cca 11 000. Noile produse pe segmentul EV - Twingo Z.E. și motoarele E-TECH Hybrid (noul Clio Hybrid, noul Captur Plug-In Hybrid și noul Megane Estate Plug-In Hybrid) – vor ajuta semnificativ Grupul în obținerea scopurilor în cadrul programului CAFE 2020.
Europa
Rezultatele vânzărilor Grupului a constituit 623 854 automobile, cu 41,8% mai puțin ca în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce piața a căzut cu a 38,9%. Grupul și-a reînnoit cu succes modelele Renault pe segmentul B - Clio, Captur și ZOE. În primul semestru noul Clio a devenit cel mai vândut automobile pe segmentul B în Europa - 102 949 unități.
În primul semestru brandul Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 48,1% (161,334 automobile), ca urmare a crizei provocate de Covid-19.
În iunie vânzprile Grupului în Europa au crescut, Renault și Dacia au atins cota de piață de 10,5% și 3,5% respectiv.
Dincolo de Europa, rezultatele Grupului au fost influențate de căderea pieței în Rusia
(-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39,0%) și China (-20,8%).
Rusia
În a doua ca volum de vânzări țară, grupul Renault este lider cu o cotă de piață de 30,2% (+1,4 pp). Vânzările au scăzut cu 19,5%, piața s-a redus c 23,3%.
Cota de piață a brandului Renault a crescut de la 0,3 pp la 8,1%. Arkana își confirmă succesul – în semestrul I s-au vândut peste 7000 automobile.
LADA își consolidează pozițiile de lider cu o cotă de piață de 20,8%, mai adăugăm 1,3% pentru modelul NIVA (АВТОВАЗ), care din iulie este prezentă tot cu brandul LADA. LADA Granta și LADA Vesta rămân cele mai comercializate mașini în Rusia.
India
Vânzările Grupului au scăzut cu 28,7% pe piața care s-a redus cu 49,4%. Renault a atins cota de piață de 2,8% (+0,8 pp). În primele 6 luni au fost comercializate cca 13 000 automobile Tribers. În semestrul doi actualul șir de SUV-uri (Kwid, Duster, Triber) se va completa cu un SUV total nou.
Brazilia
Pe piața care a căzut cu 39,0% vânzările Grupului s-au redus cu 46,9%, în fond din cauza noii strategii de sporire a profitabilității și schimbarea prețului automobilelor.
China
Indicatorii Grupului s-au redus cu 21,2%, piața - cu 20,8%. În prezent Grupul realizează o strategie nouă, reorientându-se spre automobilele comerciale Renault Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd și electromobilele eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).
Coreea de Sud
Grupul demonstrează o creștere a vânzărilor cu 51,3% pe piața care a crescut cu 6,9%. Aceasta a fost posibil grație succesului noului model XM3, lansat în martie, 2020 : în 4 luni au fost cumpărate peste 22 000 automobile.
Vânzările Grupului pe regiuni (LA+CT)
|
|
La finele lui iunie* |
||
|
|
2020 |
2019 |
modificare, % |
Franța |
|
242 534 |
379 454 |
- 36.1% |
Europa** (fără Franța) |
|
381 320 |
691 833 |
- 44.9% |
Franța + Europa, total |
|
623 854 |
1 071 287 |
- 41.8% |
Africa, Orientul Apropiat,India, Țările Pacificului |
|
150 734 |
217 977 |
- 30.8% |
Eurasia |
|
297 455 |
346 272 |
- 14.1% |
America |
|
113 826 |
205 767 |
- 44.7% |
China |
|
70 789 |
89 749 |
- 21.1% |
Total, fără Franța și Europa |
|
632 804 |
859 765 |
- 26.4% |
În lume |
|
1 256 658 |
1 931 052 |
- 34.9% |
*Vânzări:
** Europa = Uniunea Europeană (fără Franța, România,Bulgaria) și Islanda, Norvegia, Elveția, Marea Britanie, Serbia și Țările Balcanice