Electromobile: ZOE – lider pe segmentul în creștere conform rezultatelor vânzarilor în primul simestru 2020 în lume

În prima jumătate a anului grupul Renault a comercializat 1,256,658 automobile, demonstrând o dinamică pozitivă a vânzărilor în iunie, în special pe segmentul electromobilelor  .

Ținând cont de influența Covid-19, în primele 6luni ale anului curent grupul Renault a comercializat 1,256,658 automobile, cu indici buni de vânzări în iunie. În plus, luna trecută  Renault a luat locul 1 la vânzări în Europa.

• Pe piața electromobilelor ZOE a devenit cel mai vândut model în Europa, cu o creștere de 50% (37,540 ex.)în prima jumătate de an. În iunie a fost înregistrat un număr-record de comenzi-11,000 mașini.   

• În semestrul doi Grupul va continua să scoată pe piața mondială modele noi: șirul de modele-hibrid  E-TECH și Twingo Z.E. în Europa, noul   Duster în America și noul SUV în India.   

• Grupul muncește activ asupra realizării programului CAFE 2020.

În contextul pandemiei Covid-19, de la mijlocul lui martie grupul Renault пa sistat comercializarea automobilelor și activitatea de producere în majoritatea țărilor. Ca urmare, vânzările companiei au scăzut cu 34,9% - 1 256 658 unități în primul semestru, în timp ce piața a căzut cu 28,3%. Volumul redus al vânzărilor s-a produs din cauza integrării profunde a Grupului în țările nimerite în carantină strictă.

«Lumea trece printr-o criză nemaivăzută, care ne influențează puternic afacerile.  Cum numai a început refacerea, uzinele ni rețeaua noastră de dealeri s-au mobilizat rapid pentru a satisface cerințele clienților. Cererea sporită din iunie a fost rezultatul măsurilor statele de susținere în Europa. Semestrul doi îl începem cu un nivel foarte mare de comenzi, un număr suficient de comenzi și o poziționare a prețului în creștere pentru întregul șir de modele. În plus, venim cu o nouă ofertă-hibrid E-TECH, unică pe segmentul dat, dar care are deja ecouri pozitive », - a menționat Deni Le Vot, membru al executivului, vicepreședinte superior pentru vânzări și regiuni în grupul   Renault.

Electromobile: ZOE – lider pe segmentul în creștere  

Volumul de vânzări a electromobilelor Renault a crescut în lume cu 38%, în primul semestru au fost comercializate peste 42 000 automobile.

În Europa, ZOE a devenit cel mai popular automobil, cu o creștere a vânzărilor de  50% (37 540 ex.) și un nivel-record de comenzi în iunie – cca 11 000. Noile produse pe segmentul EV   - Twingo Z.E. și motoarele E-TECH Hybrid (noul Clio Hybrid, noul Captur Plug-In Hybrid și noul Megane Estate Plug-In Hybrid) – vor ajuta semnificativ Grupul în obținerea scopurilor în cadrul programului  CAFE 2020.

Europa

Rezultatele vânzărilor Grupului a constituit 623 854 automobile, cu 41,8% mai puțin ca în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce piața a căzut cu a 38,9%. Grupul și-a reînnoit cu succes modelele  Renault pe segmentul B  - Clio, Captur și ZOE. În primul semestru noul  Clio a devenit cel mai vândut automobile pe segmentul B în Europa - 102 949 unități.

În primul semestru brandul Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 48,1% (161,334 automobile), ca urmare a crizei provocate de Covid-19.

În iunie vânzprile Grupului în Europa au crescut,  Renault și Dacia au atins cota de piață de  10,5% și 3,5% respectiv.

Dincolo de Europa, rezultatele Grupului au fost influențate de căderea pieței în Rusia

(-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39,0%) și China (-20,8%).

Rusia

În a doua ca volum de vânzări țară, grupul  Renault este lider cu o cotă de piață de   30,2% (+1,4 pp). Vânzările au scăzut cu 19,5%, piața s-a redus c 23,3%.

Cota de piață a brandului   Renault a crescut de la 0,3 pp la 8,1%. Arkana își confirmă succesul – în semestrul I s-au vândut peste 7000 automobile.

LADA își consolidează pozițiile de lider cu o cotă de piață de  20,8%, mai adăugăm  1,3% pentru modelul NIVA (АВТОВАЗ), care din iulie  este prezentă tot cu brandul  LADA. LADA Granta și LADA Vesta rămân cele mai comercializate mașini în Rusia.

India

Vânzările Grupului au scăzut cu  28,7% pe piața care s-a redus cu 49,4%. Renault a atins cota de piață de 2,8% (+0,8 pp). În primele 6 luni au fost comercializate cca  13 000 automobile Tribers. În semestrul doi actualul șir de SUV-uri (Kwid, Duster, Triber) se va completa cu un SUV total nou. 

Brazilia

Pe piața care a căzut cu 39,0% vânzările Grupului s-au redus cu 46,9%, în fond  din cauza noii strategii de sporire a profitabilității și schimbarea prețului automobilelor.

China

Indicatorii Grupului s-au redus cu 21,2%, piața - cu 20,8%. În prezent Grupul realizează o strategie nouă, reorientându-se spre automobilele  comerciale   Renault Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd și electromobilele eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).

Coreea de Sud

Grupul demonstrează o creștere a vânzărilor cu   51,3% pe piața care a crescut cu   6,9%. Aceasta a fost posibil grație succesului noului model   XM3, lansat în martie, 2020 : în 4 luni au fost cumpărate peste 22 000 automobile.

Vânzările Grupului pe regiuni (LA+CT)

 

 

La finele lui iunie*

 

 

2020

2019

modificare, %

Franța

 

242 534

379 454

- 36.1%

Europa** (fără Franța)

 

381 320

691 833

- 44.9%

Franța + Europa, total

 

623 854

1 071 287

- 41.8%

Africa, Orientul Apropiat,India, Țările Pacificului 

 

150 734

217 977

- 30.8%

Eurasia

 

297 455

346 272

- 14.1%

America

 

113 826

205 767

- 44.7%

China

 

70 789

89 749

- 21.1%

Total, fără Franța și Europa 

 

632 804

859 765

- 26.4%

În lume

 

1 256 658

1 931 052

- 34.9%

*Vânzări:                                                      

** Europa = Uniunea Europeană (fără Franța, România,Bulgaria) și Islanda, Norvegia, Elveția, Marea Britanie, Serbia și Țările Balcanice

Alte noutăți

18.04.2024
Succesul extraordinar al noului ATLAS a contribuit la accelerarea lansării unui nou model. De această dată este vorba despre un sedan de dimensiuni medii GEELY Emgrand În mai puțin de două să...
11.04.2024
Ford a dezvăluit astăzi cea mai completă variantă a modelului Focus dezvoltată vreodată de Ford Performance, prin introducerea modelului road- și track-ready Focus ST Edition. Conceput pentru a rec...
10.04.2024
În căutarea unei noi aventuri? Škoda te provoacă să explorezi drumurile neumblate și să descoperi excursii pline de adrenalină cu oferta lor specială Adventure! Cu o reducere incredibilă...
10.04.2024
Moldovan Brands Runway a fost un eveniment captivant, dedicat celebrării creativității și eleganței în moda moldovenească și internațională. În cadrul acestui eveniment plin de stil, Volvo...
04.04.2024
Suzuki Vitara este un crossover iconic a cărui fiabilitate dovedită a cucerit inimile a milioane de șoferi din întreaga lume. Combinația dintre performanțele remarcabile, designul elegant și...