De ceva timp, producătorii de autoturisme preferă versiunile pseudo-offroad. Acum li s-au aliniat și producătorii tehnicii comerciale. Spre exemplu, compania Ford a prezentat două familii ”crossover” pentru modelul Tranzit.
Prefixul Trail i-a fost atribuit lui Transit, precum și camionului Transit Custom. Ele diferă de versiunile obișnuite prin grila din față în stilul pickup-ului Ranger, roțile de un design deosebit și tradiționalele fuste din plastic negru pe perimetrul caroseriei.
Echiparea de bază a cabinelor este garnitura ”piele” a scaunelor, care pot fi spălate, controlul climei, senzorii de lumină și ploaie, oglinzile laterale care se pliază automat.
Noile versiuni au în dotare aceleași motoare de doi litri și până la 185 c.p. Sunt accesibile și variantele MHEV cu un acumulator mic de 48 volți, care ajută motorul de bază.
Tracțiunea integrală este accesibilă numai în cazul anumitor versiuni Transit Trail. Este vorba despre tracțiunea din spate cu puntea din față care se conectează automat. Dacă roțile din spate lunecă, cele din față suportă pînă și jumătate din cuplul motor. Există și posibilitatea blocării forțate a transmisiei în raportul 50:50 între axe.
Pentru celelalte versiuni Transit în versiunea Trail și toate variantele Custom Trail, este suficientă tracțiunea față. Drept sprijin în cazul unui teren accidentat poate servi numai momentul diferențial de redistribuire între roțile din față, de marca Ford, — pentru versiunile Trail el este accesibil ca echipament de bază.
În Europa, versiunile offroad pentru Ford Transit și Custom vor începe a fi comercializate la sfârșit de vară. Iar spre sfârșitul anului li se vor alătura ”papucii” Transit Connect Active și Tourneo Connect Active.
Vezi Video Ford Transit Trail and Ford Transit Custom Trail