;

Legenda sărbătorește cea de-a 25-a aniversare: patru generații ale bestsellerului mărcii, ŠKODA Octavia

 ŠKODA AUTO a început o nouă eră la 3 septembrie 1996. La Mladá Boleslav, una dintre cele mai moderne fabrici auto din Europa a intrat în funcțiune, cu producția în serie a ŠKODA Octavia, cel mai important nou model al mărcii. De atunci, au fost livrate aproximativ 7 milioane de unități din cele patru generații Octavia contemporane.

ŠKODA Octavia a jucat un rol esențial în dezvoltarea de succes a ŠKODA AUTO în ultimii ani. De când a început producția de serie în urmă cu 25 de ani, aproximativ 7 milioane de clienți au optat pentru bestsellerul de la Mladá Boleslav. Încă din prima zi, a oferit spațiu remarcabil, tehnologie de ultimă generație, un nivel ridicat de siguranță și o excelentă valoare. În plus, a prezentat tehnologii inovatoare în fiecare generație - în seria actuală, de exemplu, unitatea hibridă plug-in a Octavia iV. Datorită acestor calități, Octavia și-a propus să devină inima mărcii acum un sfert de secol.

În 1996, ŠKODA AUTO a prezentat primul său model de clasă compactă după ce a fost integrat în Grupul Volkswagen. Denumirea tradițională Octavia a fost folosită ca desemnare a modelului. Între 1959 și 1971, peste 280.000 de unități din această legendară serie de modele au ieșit de pe linia de producție, inclusiv proprietatea Octavia. Cuvântul latin „octavia” înseamnă „al optulea”. Noul venit a fost al optulea model al mărcii după cel de-al doilea război mondial și, de asemenea, al optulea model ŠKODA cu suspensie independentă completă de când ŠKODA a introdus conceptul în 1933. „Octavia originală” avea, de asemenea, o mare cerere dincolo de granițele a ceea ce era apoi Cehoslovacia și a contribuit cu multe succese în istoria de 120 de ani a motorsportului ŠKODA, inclusiv triplul victoriei de clasă la Raliul Monte Carlo din 1961 până în 1963, victoria de clasă a ŠKODA Octavia în cursa de 4.000 de mile de la Montreal la Vancouver în Canada în 1962 și la Shell 4000 Rally în 1963.

 Istoria Octavia moderne a început în 1992, la aproximativ un an după ce ŠKODA AUTO s-a alăturat grupului Volkswagen, când modelul clasei compacte a fost dezvoltat treptat. Cu ajutorul tehnologiei de proiectare asistată de computer (CAD), pe noua platformă Group a fost creat un corp cu un design inconfundabil, atemporal - opera designerului Dirk van Braeckel și a echipei sale.

În același timp, se pregăteau pentru a construi o nouă unitate de producție în Mladá Boleslav care să permită o producție modulară eficientă și asamblarea componentelor și subansamblelor livrate imediat. Scheletele caroseriei au călătorit de-a lungul liniei de asamblare pe plăci de asamblare reglabile pe înălțime, eliminând necesitatea unor dispozitive suspendate de sistemele de transport. Un nou atelier de vopsea a fost adăugat liniei de asamblare în holul de 37.500 de metri pătrați, cu vitrare extinsă. După marea deschidere a instalației din 3 septembrie 1996, capacitatea de producție a crescut cu 90.000 până la 350.000 de vehicule pe an.

Unul dintre semnele distinctive a fost nivelul ridicat de siguranță activă și pasivă, inclusiv airbagurile frontale și laterale. Portbagajul generos a fost ușor accesibil prin hayonul mare și a oferit spațiu pentru 528 - 1.328 litri de bagaje. În 1996, anul de deschidere al vânzărilor, clienții puteau alege dintre două motoare pe benzină cu patru cilindri (1,6 MPI / 55 kW și 1,8 20 V / 92 kW) și un turbo diesel - economicul 1.9 TDI avea un consum standard de 5,1 litri de motorină la 100 km și o putere de 66 kW. Gama de motoare a fost extinsă treptat pentru a include gama de top 1.8 20 V Turbo / 110 kW. Proprietatea Octavia a debutat în martie 1998, iar o versiune cu tracțiune integrală a fost adăugată în 1999. Până în noiembrie 2010, au fost produse peste 973.000 de hatchback-uri și peste 472.000 de proprietăți din prima generație Octavia.

A urmat a doua generație și mai reușită a modernului ŠKODA Octavia, care a ieșit la dispoziția clienților din 2004 până în 2013. În plus față de utilitatea și mai mare, a oferit și multe inovații tehnice, cum ar fi motoarele pe benzină cu injecție directă și automatul Cutie de viteze cu dublu ambreiaj DSG. A treia generație a lui Octavia a ieșit de pe linia de producție între 2012 și 2020, iar pe 11 noiembrie 2019, producătorul de automobile din Mladá Boleslav a dezvăluit actuala, a patra generație a bestsellerului său. Astăzi, ŠKODA AUTO oferă Octavia cu cea mai largă gamă de motoare din istoria seriei de modele. Gama include versiuni berlină și caroserie cu tracțiune față sau tracțiune integrală. În plus față de motoarele eficiente pe benzină și diesel, gama are, de asemenea, o gamă largă de sisteme de acționare alternative, inclusiv acționare hibridă plug-in și hibridă ușoară. Cantitatea de spațiu interior a crescut din nou la generațiile anterioare, iar noua Octavia este, de asemenea, mai sigură și oferă o conectivitate mai mare decât oricând.


 ŠKODA Octavia se bucură de cererea globală ca un nume consacrat în segmentul său. Acest lucru este confirmat și de numeroase premii de la reviste de renume.

Alte noutăți

07.09.2021
 ŠKODA AUTO a început o nouă eră la 3 septembrie 1996. La Mladá Boleslav, una dintre cele mai moderne fabrici auto din Europa a intrat în funcțiune, cu producția î...
03.09.2021
După seria recentă de lansări, printre care noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, vehiculul electric Spring și noul Duster, Dacia continuă să-și reînnoiască gama de modele. Astfel, la Munc...
03.09.2021
Renault își anunță participarea la Salonul Auto IAA München care se va desfășura în perioada 6-12 septembrie 2021, la Mësse - Am Messeturm - 81829 München. În cadrul p...
24.08.2021
Stimați clienți! Vă informăm că zilele de 28 și 30* august 2021 sunt zile lucrătoare, iar zilele de 27 și 31 august 2021 sunt zile libere. *Notă: data de 30 august 2021 programul de lu...
20.08.2021
Muzica curăță sufletul de praful vieții cotidiene și nu numai, ea dă o aromă specială stării de spirit în avans, care se păstrează mult timp. Pe 19 septembrie 2021, la Teatrul Verde din Par...